Metaverse’te Marka Karakteri Oluşturma
Günümüzde kullanılan sosyal platformlar asenkron, yazı ve resim tabanlı iken artık insanların ihtiyaçlarını karşılayamaz hale gelmiştir. Aksine, Metaverse’in sosyalleşmenin daha zengin ve doğal yollarını sunduğu etkileşim ve deneyime dayalı dünyasına dahil olmanın tasarım dünyasında mutlak zaferi getireceğine vurgu yapan Tasarist Kreatif Müdürü Musa Çelik, marka maskotu için şunları söyledi: oluşturulacak hedef kitle ile doğrudan iletişim kurma ve sanal dünyada ilginç deneyimler sunma fırsatına sahip olacak. Kritik olduğunu söylüyor.
Geleneksel pazarlama yöntemleri artık markalar ve son tüketici için yeterli değil. Son zamanlarda azaldığı düşünülse de hala adından söz ettiren metaverse kozmosuna yönelen markalar pazarlama sistemlerinde evrilecek. Kullanıcının etkileşimde bulunabileceği pek çok hizmetin yer aldığı bu dev platformda, markalar tüketicilerine deneyim sunabiliyor. Metaverse’de marka deneyimini sunmanın ilk yollarından biri olan marka karakteri veya maskotu, markanın kişiliğini, değerlerini ve ifadesini tüketicinin zihnine kazıyan, tüketicinin işini kolaylaştıran bir öğe olarak konumlandırılır. kullanıcıların dijital avatarları ile bulundukları metaverse’de marka ile bağlantı kurmasını sağlar. Metaverse için marka karakteri oluşturmanın değerini ve inceliklerini anlatan Tasarist Kreatif Yöneticisi Musa Çelik, “Sosyalleşme biçimlerinin giderek çeşitlenmesiyle birlikte birçok markanın yeni dünyada şimdiden yerini aldığını görüyoruz. Tasarım dünyasında her zaman mutlak başarı getiren etkileşim ve deneyim sağlama tekniği de son yılların yükselen trendleri arasında yer alıyor. Metaverse’te bir maskot oluşturmak, hedef kitlenizle her yerde, her zaman gerçek zamanlı olarak iletişim kurmak için harika bir fırsattır. Gerçek dünyada böyle bir fırsatı asla yakalayamayabiliriz.” Yorumunda maskot yaratmanın 4 adımını sıralıyor.
Unutulmaz Bir Maskot Yaratmak
Maskot, markanın maliyetlerini, mesajını ve karakterini taşıyan ve müşterinin zihninde markayı canlandıran sembolik bir figür olarak karşımıza çıkmaktadır. Temsil ettiği her şeyi simgeleyen ve onunla aynı tonda konuşan bir karakter olarak markanın marka ile bütünleşmesi değerli bir detaydır. Öyle ki Michelin markasının kauçuktan yapılmış hayali karakteri ya da Cheetos’un çitası Chester, marka ile özdeşleştirilen başarılı örnekler olarak ilk görüldüğü anda tüketicinin zihninde markayı canlandırmaktadır. Tasarist Kreatif Yöneticisi Musa Çelik, ambalaj tasarımından sosyal medyaya ve hatta metaverse’e kadar markanın tüm iletişim yollarında çarpıcı etki yaratabilecek maskotlar yaratmak için 4 temel ipucu paylaşıyor.
1. Gerçek karakteri seçin. Şirket ya da kişisel bir marka, bu markanın yaptığı iş ya da hizmet, bulunduğu şube gibi detaylar ve karakter seçimini etkileyecek konular ortada. Marka karakteri bir kişi, kurgusal bir karakter, bir hayvan ya da işin animasyonu olabilir. KFC’de olduğu gibi kurucu markayı temsil edebilir ya da süt ürünleri ve inek uyumu gibi işi doğrudan temsil eden bir eşleştirme yapılabilir. Maskotlarda en sık kullanılan karakterler hayvanlar olsa da buradaki kritik nokta, özellikle hayvan seçiminde daha önce farklı bir marka ile eşleştirilmemiş olmalarıdır.
2. Kişiliğinizi oluşturun. Maskotlar, logonun yanında sessizce duran bir tasarımdan çok daha fazlasıdır. Maskotlar artık dijital dünyada özellikle metaverse’de hayat buluyor ve hedef kitlenizle doğrudan iletişim kurabiliyorlar. Bu yüzden kişiliğinizi oluşturmak biraz daha fazla zaman alıyor. İlk sorulması gereken soru “Bu karaktere şirkette hangi rol verilecek?” oluyor. İş unvanına göre değil, hedef kitleye göre konumunuzu düşünün. Örneğin işi ya da işi anlatan deneyimli bir öğretmen mi, yoksa acemi ve tüketici ile birlikte işi öğrenecek bir öğrenci mi?
3. Pazarlama stratejilerinizle birleştirin. Karakter tasarımı tamamlanmadan stratejinin tamamı planlanmasa da markanın diğer stratejileri ile nasıl konumlandırılacağı arasında bir bağlantı kurmakta fayda var. Maskot haline getirilecek hikayenin ana hatlarını çizecek bir strateji geliştirilebilir, örneğin metaverse’de, tüketiciyle mağazanızı ziyaret etmek veya onlarla sohbet etmek, işi anlatmak ama satıcı rolü oynamamak.
4. Görsel tasarımı hazırlar. Maskotların duygusal ve soyut detayları tamamlandıktan sonra unutulmaz kılmak için bazı abartılı özellikler eklemek gerekiyor. Birden fazla maskotun orantısız özelliklere sahip olduğu kesinlikle not edilmiştir. Devasa eller, göz alıcı kulaklar, sıska gövde gibi abartılar maskotları akılda kalıcı kılmakla kalmıyor, eğlenceli bir gölge de oluşturuyor. Alışılmadık ve alışılmadık renk kullanımı da aynı şekilde çekicilik yaratır. Vücut formunda, kişilik özellikleri daha açık bir şekilde yansıtılabilir. Yuvarlak kenarlı karakterler daha kibar ve sempatikken, keskin kenarlı ve açılı durumlar kötü ve sert karakterleri temsil ediyor. Vücut hatlarının tüketiciye ve yapılan işe uyumlu olabilmesi için örneğin çocuk sanat markaları kolay kılıflarla bağlantı kurması daha kolay olacağı için biraz daha yuvarlak olmalı ya da spor iş maskotu fit vücut hatlarına sahip olmalıdır. .
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı